BİZE YAZIN: info@animalcityvet.com

Çalışma Saatleri 08:00 - 21:00

Telefon Dr. Mehmet Ali Türkyılmaz

Koruyucu Hekimlik ve Aşılama

Minik dostlarımızı hastalıklardan korumak için aşılamanın yeterli olduğu şeklinde yaygın bir kanı olsa da, hastalıklardan korunma kavramı koruyucu hekimlik branşı altında ele alınan kapsamlı bir konudur. Bazı enfeksiyonlar için aşı üretilememişken aşısı olan bazıları için de tek başına aşılama yetersiz kalabilmektedir. Üstelik çoğu hastalık enfeksiyon hastalığı olmadığından (mikroorganizmalardan kaynaklanmadığından) aşılarının geliştirilmesi mümkün değildir. Buna rağmen enfeksiyöz olmayan hastalıklardan korunmak için de tedbir almak mümkündür (şeker hastalığı ve idrar yolu taşları gibi).

Minik dostunuza uygulayacağınız aşılama ve diğer koruyucu hekimlik tedbirleriyle hem onun hem de sizin ve ailenizin sağlığını koruyabilirsiniz. Üstelik korunma daima tedaviden daha ekonomik ve daha stressizdir.

Hastalıklardan korunmada ilk yapılması gereken vakit kaybetmeden aşı programı oluşturulmasıdır. Aşı programı hekimimizce kedinizin ve köpeğinizin ihtiyaçlarına göre, yani bireye özel olarak oluşturulur. Ancak her koşulda mutlaka yapılması gereken aşılar olduğunu unutmamalısınız. Aşılama tarihlerinde kısa mesaj ile bildirimde bulunduğumuzdan aşıları takip etmek zorunda değilsiniz.

Aşağıda Ülkemizde mevcut kedi ve köpek aşıları listelenmiştir. Hastalık riski ve beklentileriniz dikkate alınarak bu aşılardan hangilerinin ne zaman ve hangi sıklıkla uygulanacağına hekimimizce karar verilip ideal aşı programı oluşturulmaktadır.

Kedi Aşıları:

• İç parazit aşısı
  • Dış parazit aşısı
  • Kuduz aşısı
  • Üçlü kedi karma aşı
  • Üçlü kedi karma + kuduz aşısı
  • Lösemi aşısı
  • Mantar aşısı

Köpek Aşıları:

• İç parazit aşısı
  • Dış parazit aşısı
  • Kuduz aşısı
  • İkili köpek karma aşı
  • Beşli köpek karma aşı
  • Coronavirüs aşısı
  • Bordetella bronchiseptica (Bronşin) aşısı
  • Mantar aşısı
  • Lyme aşısı
  • Tetanoz aşısı

Aşılama dışındaki önemli koruyucu hekimlik uygulamaları aşağıda açıklanmıştır:

Beslenme: Minik dostunuzun yaşına, kilosuna, fizyolojik, sağlık ve hareketlilik durumuna göre beslenmesi gerekmektedir. Belli hastalıklar yönünden risk grubundaki kedi ve köpeklerin özel beslenme ihtiyaçları vardır. Kliniğimizde beslenme danışmanlığı hizmeti ücretsiz olarak verilmektedir.

Vitaminler, mineraller ve diğer supplementler: Doğru seçilmiş mama ile beslenen kedi ve köpekler için bu tür gıda takviyeleri genellikle gerekli değildir. Ancak minik dostunuzun fizyolojik durumuna ve hastalık riskine göre gerekli olup olmadığına karar verilmelidir.

Hijyen: Standart hijyen kurallarından farklı olarak yeni doğmuş, yaşlı, kronik hastalığı bulunan, bağışıklık sistemi zayıf veya bağışıklık sitemini baskılayıcı tedavi uygulanan kedi ve köpekler için ekstra hijyenik önlemlerinin alınması gerekmektedir.

Yaşam koşulları ile çevresel koşulların düzenlenmesi ve stresin önlenmesi: Kediniz ve köpeğinizin ideal yaşam koşulları ve çevresel ihtiyaçları konusunda hekimimizden bilgi alabilirsiniz. Minik dostunuzun egzersiz ve oyun ihtiyaçları da bu başlık altında değerlendirilir.

Hasta ve sağlıklı hayvanların temasının kesilmesi (karantina ve izolasyon): Enfeksiyon hastalıklarının, sahibi olduğunuz veya dışarıdaki diğer kedi ve köpeklere bulaşmaması için alınması gereken özel önlemleri içerir. Her enfeksiyon için gerekli olmadığından veteriner hekiminizden bilgi alabilirsiniz.

Check-up: Yalnızca laboratuvar testlerini içermeyip detaylı klinik muayeneyi da kapsar.

Hasta sahibi eğitimi: Yukarıda sıralanan tüm koruyucu önlemlerin gerçekleşmesi ancak hasta sahibinin bilgilendirilmesi ile mümkün olduğundan koruyucu hekimliğin en önemli bileşeni hasta sahibinin aydınlatılmasıdır.

E-Bülten